طراحی مراکز داده

در جهت مدیریت هرچه بهتر یک پروژه پیچیده همانند طراحی و ساخت یک مرکز داده که از اجزای بسیار متفاوت برخوردار است، شرکت توسعه خدمات مراکز داده پیشرو ، خدمات تخصصی و حرفه‌ای را بر اساس تجارب بدست آمده طی سالها فعالیت در این حرفه ارائه می‌نماید.

امروزه در بسیاری از موارد، کسب و کار سازمان‌ها اتکای فراوان بر سرویس های IT دارد و از این رو ابزارها و تجهیزات مورد استفاده در مراکز داده دارای مشخصات فنی بسیار به خصوصی می‌باشند. این تجهیزات الکترونیکی حساس شریان کسب و کار شرکت هستند و در فضایی کوچک اطلاعات بسیار مهم را در خود جای می‌دهند. دیگر مشخصه مهم این صنعت نیاز به حجم بسیار بالای توان الکتریکی در این فضای کوچک است لذا نحوه اختصاص فضا به هر کاربری در عین رعایت نکات استاندارد و ایمنی چالشی اساسی در طراحی مرکز داده محسوب می‌شود. انتخاب مواد مناسب در ساخت و رعایت کدهای حریق و امنیتی بر اساس نوع کاربری نیز در جای خود نقش مهمی ایفا می‌کند.

در طراحی یک دیتا سنتر با توجه با این موضوع که این تاسیسات، یک تاسیسات بسیار خاص و با کاربری بسیار خاص و با حساسیت‌های عملیاتی و اطلاعاتی بالا می‌باشد، فضاهای خاص با کاربری خاص و از همه مهمتر با رعایت استانداردهای خاص برای هر فضا مد نظر می‌باشد. متراژ هر فضا، محل قرار گیری آن، فاصله آن با هر فضای دیگر، پوشش های متفاوت، جنس دیوارها در هر قسمت، سطوح مختلف مقاومت در برابر خطراتی مانند وزن تجهیزات، آتش، آب، هوای آزاد، امواج الکترو مغناطیسی و بسیاری موارد دیگر از جمله آیتم‌هایی هستند که در طراحی مد نظر هستند. همچنین با توجه به حجم بالای کابل ، لوله ، سینی و وسایل ارتباطی متفاوت و به جهت فراهم کردن امکان مدیریت، تسهیل و فراهم کردن شرایط نگهداری در آینده و یا رساندن هوای سرد به تجهیزات و بسته به تکنولوژی‌های بکار رفته در دیتا سنتر، در مواردی و بسته به نیاز طراحی، استفاده از کف کاذب و سقف کاذب مد نظر قرار می‌گیرد .

با توجه به شرایط خاص یک مرکز داده ، تجهیزاتی که به آن وارد و یا از آن خارج می‌شود و نیز تجهیزاتی که در سایت مشغول کار هستند، در طراحی انواع متفاوت و بسیار خاصی از این تجهیزات استفاده می‌شوند که علاوه بر تامین نیازهای عملیاتی، الزامات استانداردها از جمله ارتفاع، تحمل وزن، قابلیت نظافت، الکتریسیته ساکن و بسیاری موارد دیگر را پوشش دهد.

این شرکت با تمرکز بر ارائه راه حل‌های تخصصی در طراحی و ساخت مراکز داده و دیدگاه حرفه‌ای در این صنعت، در قالب بخش‌ها تیم‌های تخصصی زیر عمل می‌کند.

  1.  ساختمان
  2.  تاسیسات
  3.  برق
  4. سیستم روشنایی مرکز داده
  5.  سیستم‌های  سرمایشی
  6.  سیستم‌های  مانیتورینگ و نظارت بر شرایط محیطی و عملیات مرکز داده
  7. سیستم‌های  نظارت تصویری و مدار بسته
  8. سیستم‌های  کنترل تردد و دسترسی
  9.  اعلام و اطفای حریق
  10.  یکپارچه ساز سیستم‌های  مراکز داده
  11. سیستم‌های  ارتباطی مسی و نوری خاص مراکز داده
  12.  شبکه های کامپیوتری خاص مراکز داده
  13.  حفاظت الکترو مغناطیسی
  14.  سیستم‌های  رادیوئی، مایکرو ویو و ماهواره
  15.  سیستم‌های  عامل، نرم افزار و بانک های اطلاعاتی
  16.  امنیت شبکه و سیستم ها
  17.   مدیریت پروژه
  18.  نظارت بر اجرا

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *